viernes, 19 de octubre de 2012

Va de mestres





¿Quin tipus de mestra vull ser?

Mai havia pensat quin tipus de mestra volia ser però amb tot allò que he llegit aquests últims dies, ara potser si ho tinc una mica més clar.
Vull crear en els meus alumnes il·lusions, somnis i set de coneixements. Vull que arribin a classe sempre amb ganes d’aprendre coses noves i per aconseguir-ho no vull utilitzar un sistema repetitiu on només participi la memòria sinó un sistema constructiu on la protagonista sigui la creativitat i els nens puguin gaudir de crear els seus propis coneixements. Vull que aprenguin de forma pràctica, és a dir, no vull explicar als nens com hauran de fer el camí que començaran en aquell moment sinó acompanyar-los en els primer passos i fer-los persones capaces de decidir com continuar, cadascú a la seva manera però sempre de la forma correcta. Vull que sàpiguen que poden contar amb jo sense haver de dir explícitament la frase: “posa’t al meu costat i no tinguis por” de la que parlava el llibre Va de mestres, sinó demostrant-ho amb els meus actes. Vull que confien en mi de la mateixa manera que jo confiaré en ells.
Vull no només ensenyar coneixements acadèmics, vull ensenyar coses útils per a la seva vida, vull formar-los com a persones.
M’agradaria ser aquell tipus de mestra a la que els antics alumnes van a visitar després de molts anys i li conten entusiasmats quina és la seva professió i es sent ,en part, responsable de la formació d’aquella persona que té davant.
Tinc clar que intentaré aprofitar-me dels consells, opinions i experiències dels meus companys de feina, que llegiré molt i continuaré formant-me sempre per tal de poder oferir als meus nens un aprenentatge de major qualitat.

Respecte al repte que em plantejo com a mestra, m’agradaria col·laborar activament en aquesta transformació que necessita l’ensenyament, conscienciar a la resta de mestres i als que ho seran en un futur que hi ha que innovar, dominar noves eines per tal de poder transmetre-les després als nostres alumnes per a que puguin assolir un coneixement menys limitat, treballar en altres espais i no només dins l’aula i preparar activitats alternatives al clàssic llibre de text. En definitiva, vull formar part del canvi.











Quin tipus de mestra vull ser? on PhotoPeach

No hay comentarios:

Publicar un comentario